Tips på att stå emot hunger/sug.


Kaffetips

Jag har bara två metoder som jag använder för att stå emot hungern när jag väl blivit hungrig alltså, annars försöker jag också att hålla mig sysselsatt så jag inte hinner känna att jag blir hungrig! 😉 Men de två knep jag använder är ett psykiskt och ett fysiskt, allra bäst är det tillsammans,

  • Kaffe(i ganska stora mängder, men låååångsamt så det räcker så länge som möjligt)
  • Tanken på att det ”bara” är en dag, imorgon får jag äta igen och om jag går över mitt kcalmål nu har jag svultit helt i onödan tidigare idag.

Att ha svultit i onödan är nog det som funkar absolut bäst för mig, den tanken borde gå att applicera på de flesta dieter när man vill fuska, att man har gått hungrig och dietat i onödan om man syndar och att man är tvungen att hålla på längre om man fuskar!

Det borde jag helt klart tänka på när jag frossar de dagarna jag får äta, om jag äter mer sunt och normalt kan jag gå över till 6:1 snabbare! 🙂

Sen vill jag också säga att det oftast är lättare att tänka på dåtiden än framtiden, har hört det många gånger att man ska visualisera sitt framtida mål och sträva mot det, men det tycker inte jag funkar alls!! Eftersom man aldrig kan säga hur framtiden blir är det mycket svårt att hålla sig fast vid något man inte kan förutsäga, då är det mycket lättare att sträva mot något man haft, eller som ovan då att jobba för att inte förstöra det man gjorde igår tex! 😉