Rutor, komsi komsi!!


Hoppas ni har en underbar dag! Har inte blivit mycket gjort idag, mer än att tränat! Men snön vräker ner ute så jag har svårt att komma iväg!

Men som utlovat, här kommer en övning som jag gör tillsammans med Jane Fondas Sidböjningar för en slankare snyggare midja, har tidigare lagt upp denna övning men längre bak i mitt arkiv och det är lite rörig där så här kommer den igen, älskar den och den stretcha så skönt i sid magmusklerna;

Tänjning i Midjan:

Stå med fötterna en fotlängd isär och armarna längs sidorna. Lyft höger arm högt över huvudet och placera vänster hand på vänster lår. Sträck upp höger hand så att den högra sidan av kroppen tänjs ut, håll armen rak. Sträck höger arm ca 5 cm högre än du tror är möljigt. Håll ryggen rak. Spänn rumpan och skjut fram bäckenet. Håll kvar.

Tänj år vänster med höger arm sträckt över huvudet och böj då samtidigt vänter arm så att armbågen pekar ut. Håll höger arm rak så att musklerna i underarmen och på axelns baksida tänjs ut. Sträck dig över huvudet som om du försökte nå någonting på ett bord på din vänstra sida med höger hand. Tänk på att spänna rumpan och skjuta fram bäckenet hela tiden så att ryggraden tänjs ut. Håll kvar och sträck ytterligare några cm åt sidan, medan du mjukt och försiktigt gör små tänjrörelser 100 gånger. Skjut inte ut höften.

När du ska byta sida sänker du mjukt ner höger arm framför dig och böjer framöverkroppen. För sedan hela överkroppen åt höger och återta mjukt utgångsläget. Sätt höger hand på höger lår och sträck vänster arm högt över huvudet och utför tänjningen åt andra hållet. Upprepa 100 gånger åt varje håll. 

Lycka till, nu ska jag få en smal och sexig midja!

Puss