Magträningstips!


Midjan är nog ett av de ställen jag är minst nöjd med, och i mitt träningsschema på gymmet är det inte så många övningar för just midjan därför tänkte jag komplettera med en övning ur Jane Fondas träningsbok, som hon beskriver som " Den mest effektiva övningen för att bli smal om midjan". Vilket låter helt perfekt! Och jag tänkte dela med den till er så här har ni den;

Sidböjningar:

För Revbensmusklerna och de sneda magmusklerna

Utgångsläge;

Stå med fötterna isär, magen indragen och stussen ihop, håll händerna i kors framför bålen med handflatorna inåt. Tänk dig att du står mellan två glasskivor, om du böjer dig framåt har du sönder glaset.

1. Böj åt höger och sträck höger arm utåt-nedåt medan vänstra armbågen sträcks uppåt så långt som möjligt. Du ska känna hur det tänjer längs vänstra sidan. Håll tillbaka vänster axel och skjut höfterna framåt.

Återgå till utgångsläget innan du böjer dig igen. Den här sidorörelsen fram och åter räknas som en rörelse. Gör 20 böjningar till höger.

2. Gör 20 böjningar till vänster, sträck vänster arm utåt-nedåt och höger armbåge uppåt. Var noga med att hålla höger axel bakåt och höfterna framåt.

Lycka Till med smalare midja! 🙂

Puss